2017. január 21., szombat

Trux Béla: A templomos lovag & Akkon ostroma (Akkon)

Megjelenés éve: 2012.

Aba Könyvkiadó

686 oldal

Sorozat: Akkon

Fülszöveg: Szerelem, kaland, romantika, boszorkányság, alkímia… Ezernyi érzelem, szín és illat elegyedik ebben a monumentális ívű történelmi regényben, mely egy szerelmi gyilkosság árnyékában kezdődik. A romantikus dráma és a lovagi élet hiteles részletei mintha filmvásznon bontakoznának ki korhű részletességgel a különlegesen gazdag történetben. A regény a német kisnemesi származású Tristan von Zorn lovag viszonytagságos életét, egyszersmind a kereszteshadjáratok korának alkonyát varázsolja elénk meghökkentő elevenséggel. Tragikus végű szerelmi kalandja után Tristan a Templom rendjéhez menekül, s így akaratlanul részese lesz a késő lovagkor legmegrázóbb eseményeinek: Tripolisz ostromának és a Szentföld elleni végső hadjárat előkészületeinek. És amikor Tristant a történelem félholtan a porba sújtja a keresztesekhez csatlakozó kalandorok miatt, egy kivételes képességekkel megáldott gyógyító lány és egy új szerelem visszahozza az életbe. Igaz, csak azért, hogy felkészülhessen az utolsó nagy kalandra, mely a második kötetnek (A templomos utolsó háborúja) lesz a témája. 


Megjelenés éve: 2012.

Aba Könyvkiadó

816 oldal

Sorozat: Akkon

Fülszöveg: Az ostrom, amely eldöntötte a keresztes háborúk sorsát. A Mennyei Királyság romokban, a hódító Európa csaknem teljesen kiszorult a Szentföldről. Jeruzsálem, Tripolisz és a többi nagyváros mind elesett, egyedül Akkon áll még ellen a szultánnak. A védői tudják: ha ők veszítenek, a kisebb települések képtelenek ellenállni a túlerőnek. A szolgasorba taszított Tristan von Zorn a véletlennek köszönhetően ismét lovagi rangra emelkedik. Guillaume de Beaujeu nagymester kegyeltjeként betekintést nyer a templomos rend misztériumaiba, és hamarosan az események sűrűjében találja magát. Nem sejti még, hogy számára a vártnál is több fájdalmat hoz a háború. Múltja utánanyúl, és Tristan válaszút elé kerül: becsület és a hősi halál vagy élet és szerelem. De képes-e élni úgy, hogy feladja elveit? Al-Asraf Khalil, Egyiptom mameluk szultánja 1291 márciusán teljes haderejével Akkon városa ellen indul, hogy egyszer s mindenkorra elűzze az európai hadurakat a Palesztin partvidékről. Ha Akkon elesik, minden elveszett.





Először is, szeretném megköszönni a könyveket Trux Bélának, valamint drága barátnőmnek, Juditnak, aki mindig tudja, mi kell nekem!

Szóval, a két regényt még születésnapomra kaptam meg. Abban a pillanatban, hogy kibontottam a csomagot, elsírtam magam. De nagyon durván. Igaz, tudtam a dologról, de az mégiscsak más, mikor az ember lánya kit kis mancsocskája között tarthat két ekkora csodát. És akkor még nem is tudtam, mi rejtőzik a lapokra írva.
És ez a fajta öröm volt az, ami meggátolt abban, hogy azonnal belevessem magam az olvasásba. Mert abszolút nem láttam arra esélyt, hogy akárcsak egy kisebbfajta összeroppanás nélkül is képes leszek normális módon végigolvasni őket.
Most eljutottam odáig. Négy csodálatos nap. Ennyi volt. És azt kell, mondjam, életemben nem olvastam még ilyen pompás történelmi regényt. Már akkor tudtam, hogy olvasnom kell nagyobb terjedelemben is Trux Bélától, mikor elolvastam a novelláit. De hogy mikor bizonyosodtam meg végleg efelől? Mikor meghallgattam egy előadását. Onnantól kezdve nem volt menekvés.  
És tudjátok, ki Trux Béla? A magyar Ken Follett. És ezt a kijelentésemet foggal-körömmel fogom támogatni, történjen bármi is. Tudni kell rólam, hogy Ken Follett számomra felülmúlhatatlan. Illetve, csak volt. Mert jött Trux Béla és elfoglalta méltó helyét a trónon!

Szeretnétek azért olvasni az értékelésemet is, igaz? Bocsánat, de egyszerűen muszáj elkalandoznom, amíg összekaparom azt a pár, értelmesnek mondható gondolatocskámat, hogy ne csak áradozásként hasson ez az egész. Mert azt tudnék, reggeltő estig.

Olvasgatom az értékeléseket a könyvekről, látom, hogy mindenki komoly észérvekkel támasztja alá, mit gondol. Nos, én az ellenpélda vagyok. Mert én az érzéseim alapján szoktam véleményezni. Most sem teszek másként.

Trux Béla lehengerlően ír. Máshogy nem is tudnám ezt megfogalmazni. Van abban valami varázslatos, ahogy a betűket szavakká, majd a szavakat mondatokká fűzi. Olyan mélyre húz a regény világába, hogy csak akkor bukkansz a felszínre, mikor az utolsó szavakat is magadba szippantottad. Meg kell élni minden sorát. Én elkísértem Tristant útja során, ott voltam Akkon városának ostromakor, ott voltam, mikor minden véget ért. És nem szégyellem, de a második kötet 660.-dik oldalától patakokban folytak a könnyeim. Az a jelenet – szerintem úgyis tudni fogjátok, mikor olvassátok, mert olvasni fogjátok! -, nos, az a jelenet szanaszét cincálta a szívemet. Fájt, de nem úgy, ahogy hinnétek. Valami felfoghatatlan lelki nyugalom lett úrrá rajtam, annak ellenére, hogy szinte nem láttam a könnyeimtől.

Tőlem ennyi tellett. Az biztos, hogy még sokszor emlegetni fogom a templomosokat. És igen, ha megkérdezitek, mit olvassatok, a válaszom módfelett egyszerű lesz: Trux Béla-regényt!

*****
Idézetek
*****
Egy közös volt bennük: mindnyájan a Szentföldben látták evilági megváltásukat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése