2016. november 22., kedd

Könyvbemutató - Pusztai Andrea: Bizánc - A zöld szemű kígyó

Sziasztok!

Ma egy kis beszámolóval érkeztem, méghozzá nem is akármiről: pénteken volt szerencsém részt venni az egyik kedvenc könyvem bemutatóján, amit egy nagyon kedves barátnőm, Rozsonits Judit vezényelt le, nem akárkit faggatva: a bűbájos Pusztai Andrea válaszolt kérdéseire legújabb könyvével kapcsolatban, ami A zöld szemű kígyó címet viseli.



Megmondom őszintén, mivel nem ez volt az első könyvbemutató, amin részt vettem, volt bennem egy kis félsz. Hogy miért? Nem egyszer tapasztaltam már azt, hogy egy ilyen beszélgetés unalomba fullad. Bármennyire is szeretem, kedvelem az adott írót, a könyvével együtt, sokszor belefutottam már olyanba, hogy a két aktív fél, akik a közönség előtt foglalnak helyet, egyszerűen olyan szárazul bonyolítják le ezt a kötetlen beszélgetést, hogy nem tudják fenntartani az érdeklődést.

Nos, ez itt most nem történt meg. Mi több, kijelenthetem, hogy életem legjobb könyvbemutatóján vehettem részt. És nem az elfogultság beszél belőlem. Azért nem is ültem le rögtön pénteken leírni az élményt, mert akkor csak annyit kaptatok volna az egészből, hogy "húúúú, meg haaa", mivel teljes mértékben az este varázsa alá kerültem.

Mindamellett, hogy a szakmai kérdések a könyvvel kapcsolatban mind megválaszolásra kerültek, a beszélgetés végig baráti, igazán kedélyes maradt. Egy pillanatra sem éreztem azt, hogy a két hölgy kizárta volna a hallgatóságot a párbeszédből, végig mi is aktív részesei lehettük a beszélgetésnek.

Sok mindent megtudhattunk azokról a dolgokról, amit magát Bizáncot körülveszik. Volt itt szó a kezdetekről, a család reakciójáról, az írónő szereplőkkel való kapcsolatáról, egy szóval: mindenről. A közönség soraiból szerintem senki sem távozott úgy, hogy megválaszolatlan kérdései maradhattak, hisze a kissé szűkre szabott idő ellenére is minden részletre kitérően megválaszolt mindent Pusztai Andrea.

Sok-sok nevetés mellett szó esett a jövő terveiről is, ami minket, elkötelezett olvasókat nagy örömmel töltött el.

Bízom benne, hogy majd a harmadik rész megjelenése után is alkalmam lesz egy ilyen hangulatos, szívmelengető estén részt venni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése