2016. július 26., kedd

L.J. Shen: Blood to Dust




Megjelenés éve: 2016.

309 oldal

Magánkiadás

Fülszöveg: His name is Beat, and I should hate him.
Bound, blindfolded and bruised, I'm tied in his basement, waiting for the men who stripped me from clothes and humanity to collect his debt to them. Me.

His name is Nate and I should hate him, but I don't.

I'm not supposed to know his real name, even worse, I'm not supposed to care. He is nothing to me but means to an end. The plan is simple: break free, collect the pieces of my broken soul, kill the bastards and run away.

His name is Nathaniel Thomas Vela, and I've never seen his face, though I hear that it's beautiful.

Behind the rugged and handsome exterior, there's a quiet murderer, a killer who thinks guns are for pussies and ends people with his bare hands.

His name doesn't matter, neither does his face, but what does matter is my heart. And right now, sadly, it's his.

Blood to Dust is a standalone, full-length novel. It contains graphic violence and adult situations some may find offensive.




A..a..a..a mocskos világát neki! Istenem, hát ez meg…ez meg mi a fene volt?! Én így hirtelen szavakat sem találok, pedig most éri meg minden hülyeséget leírnom, különben még maga Rumplestiltskin sem tudna rávenni, hogy bármit is alkossak.
Utáltam ezt a regényt. Minden porcikámmal, és mégis, a rabszolgájává tett. Lefordítva: imádtam, minden egyes percét. 
Olvastam én már egy-két dark romance regényt, de ez igazi minőség volt. Brh.
Kicsit bej
áratos, kicsit sem szívbemarkoló – az ilyen regények nem azok, hagyjuk meg ezt a címkét a tininyálnak -, csak az ellenérzést kelti az olvasóban, de egyszerűen nem lehet elszakadni tőle. Egy idő után csak repülnek az oldalak, és mire felnézel – fel mersz nézni -, már végeztél is. Én legszívesebben most azonnal újraolvasnám – de nem vagyok elég bátor. És szerintem sosem leszek.
Ez a történet…hagyjuk, nem mondom inkább, mert megint csak az acsalkodás fog menni. Készülj fel életed egyik legkeményebb könyves kalandjára!




Pfú, nagyon nehéz most bármit is írni. Szerintem ez tipikusan olyan regény, amit minden olvasó máshogy fog megélni. Van, aki nem fogja megérteni, mit lehet rajta „szeretni”, és ez igaz lesz fordítva is. Én szerintem valahol a kettő között tengek-lengek, mert mindkét álláspontot könnyen megértem. Szerintem nyitottnak kell lenni mindenre. Hihetetlen, mennyi sötétség uralkodik ebben az egy könyvben, de mégis látszik az a halvány fénysugaracska az út végén. 
Egy dolog biztos: nekem az elmémbe égett. Brutálisan jó volt, magához láncolt, nagyon nehezen szakadtam el tőle.

A karakterek hátborzongatóan zseniálisak voltak. Komolyan, Prescott-tól a hideg futkosott a hátamon. Igen, ő a mi hősnőnk, aki félelmetesen okos és vérszomjas.
Nate-et imádtam, de nagyon-nagyon. Haha, mindig azok a jórosszfiúk.


A végére már szerintem hajam sem maradt, annyit tépkedtem izgalmamban. A lezárás szerintem tökéletes volt. Még mindig ráz a hideg…


*****
Idézetek
*****

Beat stands up slowly, his gleeful mask zeroing in on my face. It all looks like a scene from a horror movie. And I’m the victim.


They think of me as a rich bitch, a frail little toy.
Little do they know that I’m not a toy, I’m a storm.
And I’m going to rip their lives apart.


“Be warned,”— his peachy breath tickles my nose—“ when people are bad to me, I’m worse. Don’t tempt my demons.”


Sweet Statute of Liberty, if I need to screw one of them in the name of freedom, please let it be him and not the chunky tattooist.


Finally, I was physically attracted to someone. But having her meant getting killed, and with all due respect to my cock and Silver Spoon, I’m sure she’s a good lay, but not worthy of my head.


Pea giggles. Again. My heart stutters. . .again. My cock twitches to that adorable sound. . .again.


She’s going to ruin me. . .and I’m going to let her.


Nate gave me the one thing I almost forgot how to feel. He gave me hope.


“Nice to fuck you, Nate Vela.”
“My pleasure.”


I fell in love. I fell in lust. I fell in stupid.


Hell, I’m in love with three men. Beat, the felon. Nate, the poet. And Christopher Delaware, who I don’t even know yet.



I love her like a slave, I kneel in front of her like a subject, I crawl back to her at night like a drunk and I worship her like a believer. She’s my truth, my lie, my storm and my peace.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése