2016. július 24., vasárnap

Lily Blackwood: The Beast of Clan Kincaid (Highland Warrior #1)




Megjelenés éve: 2016.

St. Martin's Paperback

291 oldal

Sorozat: Highland Warrior

Fülszöveg: A Highland warrior battles to reclaim his birthright in the first of a new series filled with seduction, revenge, and soul-stirring passion…
They call him the Beast—a hardened mercenary whose heart seems as cold as his icy blue gaze. They do not know his true name: Niall Braewick, son of the Laird of Kincaid. It has been years since he escaped into the forest the night his father was murdered. Now he has returned, ablaze with a vengeful hunger. He will gain the MacClaren chief’s trust, gather his clan, and take back his lands. And take the MacClaren’s daughter as well…

Though he pulled her from the river, saving her life, Elspeth has been warned to keep her distance from her father’s hired warrior. He is a barbarian—a shame, as he is far more compelling than the lechers and fools competing for her dowry. Little does she know that, like the castle itself, she is a prize Niall intends to claim…but will he extract blood for blood and possess what is his, or will his enemy’s beautiful, innocent daughter tempt him to forsake his dream of conquest?





Haha, tetszik látni, mit lőttem? *vállveregetés*
Sz
óval, ahogy elnéztem, Lily Blackwood nemcsak számomra ismeretlen csillag a történelmi-romantika terén. És most annyira büszke vagyok magamra, hogy beruháztam erre a regényre… De várjunk csak! Ti most a lényegre vagytok kíváncsiak, ugye? Pardon, a végeredmény tömören: imádoltam!!! Már az elejétől kezdve gyökeret vert az elmémbe, holott rohanónak messziről sem nevezném. És mégis, végig tudtam, hogy ez az én regényem lesz. Álomszerű, de akkor is az én álmom.

Pszt, de szerintem jobb, mint Monica McCarty. De ez maradjon köztünk.
Ajj, a kutya rúgja meg, imádom a felföldi, harcos, klános regényeket!
Ez is egy remek példa arra, hogy lehet kidolgozott, részletes, mégis szórakoztató történetet írni ebben a m
űfajban.
Kimondottam szerettem benne, hogy nem csak a rom
ánc, hanem az ármány, no meg némi taktika és bosszú is hangsúlyos szerepet kapott.


A karakterekért is jár a csillagos ötös.
Niall a megtestes
ült barbárság, akinek kemény külseje arany szívet takar.
Elspeth is hamar a szívembe lopta magát.
Nagyon szerettem még Conall-t, meg a kicsiny Cat-et is. Ó, és Deargh se maradjon már ki a sorból!

Még annyit szeretnék mondani, hogy egyszer
űen odáig vagyok a könyvért. Hihetetlenül jó a kötése, kézre áll, még a tapintása is pompás. Minden tekintetben tökéletes, várom a következő részt!

*****
Idézetek
*****

For seventeen years he had traveled, and had grown older and stronger and wiser.
Now, he had returned to fulfill his destiny. (14.o)


“I almost didn’t recognize you,” she said. “With your beard gone.”
His gaze moved over her face. “I’m certain I would have recognized you anywhere.”  (57.o)


Aye, he would have Elspeth MacClaren in his bed. As his wife.


“I tried to forget you,” she whispered against his lips, her hands touching the bare skin of his torso.
“I tried to let you forget me, but I cannot.”


He did want her. Fiercely.


“You make me so happy.”
He sat up, and looked across the room, away from her.
“I will not always make you happy,” he answered in a quiet voice.
“And I will not always make you happy, I am sure,” she answered, charmed by his gravity. She sensed how seriously he took the matter of their impending marriage, and loved him more because of it. “But when we do not make each other happy, we will still love each other.”


“She is gone, Magnus. She is gone and I love her, and without her … until I find her … I cannot breathe.”


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése