2016. július 13., szerda

Lauren Blakely: The Sapphire Affair (Jewel #1)




Megjelenés éve: 2016.

Montlake Romance

222 oldal

Sorozat: Jewel

Fülszöveg: Bounty hunter Jake Harlowe knows how to track a criminal. So when a group of swindled shareholders hires him to trail their former CEO, Jake expects a quick trip to the Cayman Islands to close another case. Until a devastatingly beautiful woman gets in the way.
Steph Anderson is visiting the Caymans for a rock climbing and dive trip—or so she tells Jake. She’s really trying to find out whether or not her stepfather embezzled money from his company. The last thing Steph needs is the distraction of a sexy, charming man whose kisses drive her wild.

Soon, the pair discover they’re after the same target—and millions in jewels. While Jake can’t be certain Steph isn’t working for her stepfather, and Steph can’t be certain Jake isn’t after the diamonds for himself, they can agree the heat between them is intense, and neither can deny the passion for long.

But the morning after, Steph discovers that she just might have slept with the enemy, and now she’ll have to outwit him to get everything she needs…



Nos, kisebbfajta olvasói válságba kerültem – nem röhögni, nekem egy napnyi „gőzöm sincs, mit olvassak” is annak számít. Emberek, felvetnek a jobbnál jobb könyvek, a TBR listám olyan hosszú, hogy körbe lehetne vele tekerni a Föld nevű bolygót. Erre csak ültem, néztem ki a fejemből, és malmoztam. Bármennyire is imádom, valahogy most nem volt hangulatom a Voinov-könyvhöz, így elkönyveltem magamban, hogy ezt beszívtam. Abban a pillanatban, mint valamilyen égi jel, koppant az értesítő, hogy ez a könyv már a Kindle-n tanyázik. Forgattam ide-oda, totálisan nem emlékeztem arra, hogy én ezt olvasni akartam, nemhogy még elő is rendeltem. Gondoltam, üsse kő, legyen ez az első könyvem az írónőtől, mert akkor ezzel már egy kis plusz izgalmat is bele tudok vinni a dologba. Hát, itt vagyunk, imádtam, a folytatást most azonnal akarom!


Lauren Blakely lehengerlő stílusban ír. Műfajilag szerintem az erotikus romantikához sorolható. És nagyon ügyesen lett ez a regényecske összerakva. Nem volt közönséges, messziről sem. Némely erotikus szerző könnyen összetéveszti a közönségest a szexivel, de Lauren nem esett ebbe a hibába. Kifinomult volt, mégis dögös. Volt benne kaland is bőséggel. Minden, ami kell egy felettébb szórakoztató, igazán csajos regénybe.

Amit kimondottan imádtam benne, hogy E/3-ban íródott. Számomra mostanában ez a tény igazán üdítő. Most ez is hozott egy kis változatosságot.
A történet minden egyes pillanatát élveztem. Nagyon jól lett felépítve, magabiztosan haladt a kijelölt úton, nem volt se túl sok, se túl kevés. Tökéletesen elég volt. Tipikusan olyan regény, amit mosolyogva raksz le.

A szereplőkért egyenesen rajongok.
Steph megtestes
íti mindazt, amit imádok egy női karakterben.
Jake pedig…hát, Jake-et legszívesebben felfalná az ember lánya.

A vége remek csavarral zárult, már nagyon várom a folytatást.

*****
Idézetek
*****
In truth or dare, everyone knows you should pick dare.


Officer, I know it sure looks like I made off with this priceless instrument, but in reality, I was stealing it back. Yes, I’m a modern-day Robin Hood.


“Admit it,” she said, shaking a finger at him and narrowing her eyes. “You’re a dart ringer. You’ve been sent by the National Federation of Dart Experts to infiltrate island bars and impress women with your dart skills.”
“I’ve impressed you, then?” he asked, wanting to pump a fist and cheer at having accomplished his goal. Man, some days he was so damn simple. See pretty woman; impress pretty woman.
“You have indeed.”


“Wait. You knew my name wasn’t really Happy Turtle?”
He laughed, but he wasn’t bothered by the fake name or the way she teased. “It’s OK, Ariel. One, I have two sisters, so I know who Ariel is. Two, I have two sisters, so I know about fake bar names. Three, is your best friend a starfish?”


“I like bad things. I want bad things.”
She grabbed him and they kissed more. Harder. Rougher.


“What would you have called it?”
He leaned closer and lowered his voice. “Devouring. Kissing you was like a sweet devouring.”


He craved her touch. Hell, right now, a part of him seemed to need it. Not just that insistent organ in his pants knocking on his fly. But his heart. That organ. Because he liked this woman. Liked her humor. Liked her heart. He still didn’t want to get involved on a job . . . but he knew one thing for sure—he wanted her.
Badly.


“What is it about you that I can’t resist? Your kisses are my kryptonite.”


“You rock my world,” he said to her, and trust or no trust, it was all too true.
“Like mint chip ice cream?” she asked.

“Better.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése