2016. június 5., vasárnap

Benina: Megsebzett szabadság (Farkasok nemzetsége)




Megjelenés éve: 2012

Könyvmolyképző

344 oldal

Sorozat: Farkasok nemzetsége

Fülszöveg:  Kr.u. 955.
Egy bajor lány:

Flaviát elragadják otthonából a portyázó magyarok. A lány rabszolgasorsra jut, és az ellenség táborának vezére, Daval dönt az életéről. Flavia minden alkalmat megragad a szökésre, ám a férfi nem ereszti.

Egy Farkas:

Daval a nemzetség élén állva testvéreivel együtt hűen harcol a hazáért. Szünet nélküli kalandozások, csaták teszik ki a mindennapjaikat. A bajor rabszolgalány jelenléte alapjaiban kavarja fel a Farkasok nemzetségének családi békéjét. Daval küzd megmagyarázhatatlan vonzódásával, miközben a világa darabokra hullik, a jövője feketeségbe burkolózik, míg végül az egyetlen, amit biztosnak hisz, hogy Flaviának mellette a helye.

Egy alku, mely megpecsételi mindenkettőjük sorsát.

Önmaguk számára is képtelen érzések kelnek életre, és nem tehetnek mást, mint engednek a sodrásának. Rabsága közben Flavia szembesül a valósággal: a magyarok talán nem is olyan barbár népség, mint gondolta.

Csakhogy a lányt, és szerelmének kibontakozását egy nap utoléri a múlt. Mi lehet az, ami még a barbár magyaroknál is jobban megijeszti Flaviát?

A Megsebzett szabadság Daval és Flavia szerelmének nem mindennapi története a magyarok kalandozásának idején.

A véredben lobog az ősi láng!



Daval & Flavia

Mondták már nekem, hogy ez a könyv jó. Én viszont, magamhoz oly' hűen jól elhúztam az olvasást. De hogy miért, azt ne kérdezzétek. Mert most csak magamat vádolhatom, amiért ezt a minden ízében tökéletes könyvet csak négy évvel a megjelenés után ragadtam magamhoz. Most azonban már nem eresztem. A Megsebzett szabadság és Benina olyan élményt adtak, amit sosem fognak elvenni tőlem. Erről gondoskodom.
Kedves Benina! Ha egyszer olvasod ezt az értékelést, tudnod kell, hogy élete eddigi legnagyobb élményét adtad ennek a lánynak ezzel a regénnyel, valamint a hihetetlenül gyönyör
ű rajzaiddal. Mert azok mellett sem szabad ám csak úgy elmenni. Teljes mértékben elvarázsoltak. Felejthetetlen olvasmány, minden tekintetben.

Különösen tetszett benne, hogy úgy volt magyar, hogy szerintem bármely más ország olvasója is szívesen a kezébe venné, és biztos, hogy értené is. Nem dobálózott milliónyi történelmi eseménnyel – én azt sem bántam volna -, mégis sokat tett hozzá eddigi ismereteinkhez. Mélységesen megindító, nagyon okos regény ez. Szórakoztató, mégis nagyon komoly. Remek összhangban van minden érzelem, minden esemény. Élek-halok az ilyen könyvekért.

A karakterek egyt
ől-egyik akkora személyiséggel rendelkeznek, hogy csak ámultam. Jó sokan vannak, az írónőnek mégis sikerült mindenkit felruházni valamilyen különleges dologgal. Számomra mindegyikük egy-egy csoda volt.
Davalba szerintem úúúúgy az els
ő pillanatban menthetetlenül belehabarodtam. Annyira jól tükrözi a bennem élő képet a bátor, erős, rendíthetetlen magyar vezérekről.
És ott van Flavia, a tüzes, bájos, fiatal bajor lány, aki szintén nagyon hamar belopta magát a szívembe.
De ez tényleg igaz az összes testvérre, Vazulra, Gyöngyvérre, Garara és Bazilra is.

Most akkor el
ő fog törni belőlem a türelmetlen olvasó, pedig tudom, egyelőre hiába: szóval, mikor is érkezik a folytatás? Hát én rövid időn belül megkukulok, az biztos. Már nagyon várom!!


*****
Idézetek
*****
– Az enyém vagy! Azt teszek veled, ott és akkor, amit csak akarok! Jobb, ha ezt az eszedbe vésed! 


– Ne kezdj ki a türelmemmel, krizanta, mert még a végén megjárod!
– Mégis mit jelent ez a szó?
– Krizanta? – A kérdés, úgy tűnt, meglepte a férfit. Kedves kapcsolat az arany szépsége és a virág között. A kedvesünket nevezzük így.
A lány dacosan felszegte az állát.
– Nem vagyok a kedvesed!
– De még lehetsz! Ezt sem árt, ha észben tartod. 

Daval nem volt vadember… kivéve, ha rákényszerítették. 

– Nem vagyok vadállat – súgta rekedtes hangon.
Ígéret volt. Végérvényes és visszavonhatatlan ígéret.
Egy kérés – bizalom. 

– Barbár vadállat vagyok, de nem tudatlan. És persze, hogy félsz tőlem. Csak egy ostoba ember nem fél tőlem, és te nem vagy az, bajor lány!

Zombor hangjában éppen olyan gúnyos önelégültség csillant, mint Davaléban szokott. Flavia biztosra vette, hogy ezt külön tanítják a magyar gyerekeknek, lóháton ülve, nyilazás közben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése