2016. május 11., szerda

On Sai: Calderon, avagy hullajelölt kerestetik (Calderon 1.)

Megjelenés éve: 2012.

Könyvmolyképző

288 oldal

Sorozat: Calderon

Fülszöveg: Calderon kapitány nem mindennapi férfi. Egy jóképű, ifjú főnemes, aki eldobta a rangját egy lányért. Csakhogy a lány meghalt, így Calderon öngyilkos akar lenni. Úriember nem temetkezik hitelbe. Calderon másodkapitányi állást szeretne egy űrhajón, hogy egy kényelmes urnára gyűjtsön, de döbbenetére a kapitányi munkakört kapja meg. Vajon miért sóz rá a Flotta egy hatalmas űrcirkálót, amit nem tud vezetni? Milyen Játszma folyik körülötte? Mit kavarnak a nemesek a háttérben? És mit kezdjen Tainával, a csinos japán kadétlánnyal, akiből árad a narancsillat? És aki a parfüm per légköbméter arányt is képes kivizsgálásra felterjeszteni? Taina szamuráj családok leszármazottja, és ugyanúgy űzi a Játékot, vagyis más manipulálását, mint Calderon. Bármit megtenne, hogy az űrben maradhasson, hiszen odahaza nagyapja már férjet keres számára. A lány útmutatást kér az Ősanyáktól, de a jóskövek veszélyre és halálra figyelmeztetik. Mire rájönnek, mi folyik a háttérben, csak önmagukra számíthatnak, és a kettejük között kialakult érzékeny kötelékre. Vajon elég jó játékosok, hogy szavak nélkül is megértsék egymást? És Taina elég ügyes ahhoz, hogy a kapitányt rávegye a túlélésre?


Hogy tessék, micsoda? Csak négyévnyi elmaradásban vagyok? Ó, tisztára naprakésznek érzem magam.
Emberek, ilyen nincs, hogy 2012 óta nem került valamilyen úton-módon a kezem ügyébe ez a könyv. Miért nem szóltatok? Simán hagytátok volna, hogy enélkül az élmény nélkül tengessem mihaszna napjaim? Hogy Calderon nélkül éljek le akár egyetlen pillanatig is? Hát miféle kegyetlen emberek róják eme planéta rögös útjait?
Ó, hogy akkor most a könyvről kéne írnom. Hmm. Nem is tudom, mit mondhatnék. Lélegzetállító, fergeteges kalandban volt részem. Ez a könyv borzongatóan zseniális, zseniálisan okos, okosan szórakoztató. Mint egy atombomba, úgy robbant be az életembe, és minden más, jövőbeli sci-fi könyv helyzetét megnehezítette. A Calderon egy örökre szóló élménnyé fajult.

Mint minden könyvnek az életemben, ennek is története van.
A Könyvfesztiválon szereztem be mind a két részt, de csak amiatt, mert éjjel megálmodtam, hogy másik kettő, már előre megrendelt könyvre nincs is nekem szükségem. Mivel azt tudjuk, hogy pénzt egy ilyen helyről könyvmolynak nem illik hazavinni, mit nem adott az ég, kezem a Calderon két kötete felé irányult, amit aztán volt olyan kedves, alá is írt az írónő. És megtörtént velem ama csoda is, hogy nem halogattam hónapokig az olvasást. Megmondom őszintén, így, hogy nap mint nap az orrom alá tolakodott, ostromolt, nem igazán tudtam tovább ellenállni. És milyen jól tettem!


Ez a könyv egyszerűen felejthetetlen. Minden egyes porcikámba beleívódott. A végére sikerült elérnie, hogy elkötelezett SF rajongó legyek.
Minden egyes sorában ott rejlik valami apróság, amire ha nem figyelsz, komoly dolgokat szalajtasz el.
Hihetetlen humor szövi át a történetet. Az írónőnek valami fergetegesen remek stílusa van, világszinten utánozhatatlan. Ritka az olyan, hogy egy könyvnek sikerül tanítania úgy, hogy közben szórakoztat is. (Mondjuk ki szépen: szanaszét röhögtem a seggem, miközben olyan dolgokkal ismerkedtem meg, aminek a létezéséről sem tudtam.)
Finoman hangolt, bűvös, űrbéli mese. Nem szégyellem bevallani, hogy fanatikusan imádom.

Imádtam Calderon szarkasztikus zsenialitását. Hol a fenében bujkált előlem ez az ember? Hogyan létezhettem nélküle? Honnan szerezhetném be magamnak is? Minden idők legjobban összerakott karaktere az úriember. És olyannyira stílusos, hogy nem is temetkezik hitelből…
Taina pedig egy olyan csajszi, akiért csak rajongani lehet. Imádtam, ahogy ezek ketten szikrákat hányva csiszolódtak össze.

Minden tökéletes.
Hogy szeretnék-e mondani még valamit? Igen.
Olvasd el. „Ennyi. Vége. Tedd meg.”


*****
Idézetek
*****
„Nincs jobb, mint pszichológusokat verni. Calderon úgy vélte, máris sokat tett a mentális egészségéért.”

„- Ha önöket zaklatják, véletlenül se hozzám forduljanak, hanem újdonsült személyzeti tisztünkhöz. Ha Tives a molesztáló, természetesen szívesen látom a minél részletesebb beszámolóval önöket. Ha van, hozhatnak felvételt is.”



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése