2016. január 7., csütörtök

Maya Banks: Második esély (KGI #1)




Eredeti megjelenés éve: 2010.

Eredeti cím: The Darkest Hour

306 oldal

Cor Leonis, 2015.

Fordította: Laskay Ildikó

Sorozat: KGI




Fülszöveg:  Maya Banks legújabb, érzéki jelenetekkel is bíró, ám nem pusztán csak az erotikára kiélezett sorozatának középpontjában a Kelly Group Int., azaz a KGI áll; egy szupertitkos elit csapat, a katonai múlttal rendelkező Kelly fivérek családi vállalkozása.

Ethan Kelly, az egykori haditengerész repülőgép-szerencsétlenségben veszítette el a feleségét. Az azóta eltelt egy évben elzárkózott a külvilágtól, és senki sem képes áttörni a maga köré emelt falakat. A mélységes fájdalom mellett rettenetesen gyötri a bűntudat, mert férjként óriási kudarcot vallott. Egy nap azonban megtudja, hogy Rachel él, de fogságban tartják. Azt tervezi, hogy a KGI, a szupertitkos elit csapat, a katonai múlttal rendelkező Kelly fivérek családi vállalkozása segítségével kiszabadítja. Azzal viszont nem számolt, hogy a felesége nem emlékszik sem rá, sem a közös életükre. Ethan reméli, hogy jóváteheti a múltbéli hibáit, és kapnak egy második esélyt. A veszély azonban még nem múlt el. A rejtélyes fogvatartók nem hagyhatják életben a nőt, és ki tudja, milyen titkok kerülnek napvilágra, ha Rachel egy nap visszanyeri az emlékezetét. Kelly Group International (KGI): szupertitkos elit csapat, a katonai múlttal rendelkező Kelly fivérek családi vállalkozása. Profil: túszmentés, emberrablási esetek, hírszerzés, és olyan munkák, amelyeket a kormány nem vállal fel…



"Újra akarta kezdeni a feleségével. Ehhez viszont szembe kell nézniük a múlttal."

Oha, mit fogtam! Nem számoltam azzal, hogy ez a könyv ennyire be fog jönni. Eddig Maya Banks-től nem sokat olvastam - csak a Felföldes sorozatát -, és a róla olvasott vélemények sem vetettek éppen jó fényt munkásságra. Számomra ez a könyv abszolút pozitív meglepetés volt. Annak ellenére mondom így, hogy olvasás előtt eszemben sem volt beskatulyázni a sztorit. Igen, volt benne egy-két olyan dolog, ami érdekes volt, kicsit talán sok is, de ezek eltörpültek amellett, hogy mekkora királyság volt a sztori. Én imádtam. Megfigyeléseim szerint minden erotikus regényben van egy bizonyos sztenderd: rengeteg szex, némi akció, majd jöhet a megoldás. Most Maya Banks megcsinálta azt, hogy végig fenntartotta az izgalmat. És nem mézesmadzag módra. Ezt külön értékeltem.
És van még egy hatalmas meglepetés is - de erről majd később.

Először jól kiröhögtem a könyvet - elnézést, kedves CorLeonis-, mert olyan kis vékonyka volt, a háromszáz oldal feletti terjedelem ellenére is. De amilyen vékony, olyan tartalmas a regény.

Megmondom őszintén, hogy nem mertem nagyon várni. És így rendesen le is esett az állam. Mert az, hogy romantikus regényről van szó, nem zárta ki az akciót sem. Tetszett, hogy nagy szerepet kapott maga a KGI is, tetszett, hogy több szálon futott a cselekmény. Jóslataim szerint ez a sorozat olyan lesz, mintha Bella Andre Sullivan famíliáját vegyítenénk Julie Garwood Buchanan-Renard-MacKenna szériájával. Micsoda mash-up! Bárhol aláírom ezt. Már most hatalmas sikert aratott nálam, bízom benne, hogy marad a tendencia.

"- Azon tűnődöm, vajon  tudod-e, milyen gyönyörű vagy – suttogta a férfi, miközben lovagló ülésben elhelyezkedett rajta.
(…)

- Ebben a pillanatban valóban gyönyörűnek érzem magam."

Imádom a második esélyes dolgokat. De ezt már sokszor elmondtam Az írónő remek érzékkel nyúlt a témához, no meg a drogkartellhez, meg az amnéziához is. Mégsem éreztem azt, hogy nyomasztóan sok szarság lenne a dologban. Nincs hová ragoznom, tetszett itt minden.


Ethan-t nagyon, de nagyon szerettem. Tipikusan az a férfi, aki könnyeket csal a szemedbe, mikor kitörnek belőle az érzelmek. Én személy szerint a féltékenységét is megértettem, hisz Garett és Rachel is adott rá indokot, annak ellenére, hogy ez csak Ethan szemében nem tűnt ártalmatlannak. Végig annyira szorítottam neki, hogy tényleg megkapja a második esélyt, és ne szúrja el újra.
Rachel is nagyon kedves lett számomra, csodáltam az erejét, a kitartását. Hihetetlen dolgokon ment keresztül, nagy nehézségek árán legyűrt mindent.
A Kelly családot kivétel nélkül imádtam, de Sam került hozzám a legközelebb. Még jó, hogy övé a következő rész.

"- Köszönöm – suttogta.
Ethan a meglepetéstől egy pillanatra megdermedt. Zavartan ránézett.
- Mit?
- Hogy újra átélhettem, mi a szerelem.
A homlokuk összeért, és Ethan Rachel hajába túrt.

- Többé nem ismersz már érzést – fogadta meg a férfi."

És akkor a plusz pont: a fordítás remekre sikerült. Végre - néhány magyartalanságot és elírást leszámítva - nem kellett folyton emelgetnem a szemöldököm. Minden elismerésem. Még azt is kijelenthetem, hogy mindenképpen magyarul szeretném folytatni a sorozatot.

Remélem, minél hamarabb megjelenik a Sam sztorija is.

2 megjegyzés:

  1. Úristen, most olvastam ki és annyira imádtam!! *-* Kell a második rész! :D Ethan <3, Garrett <3, Donovan <3, Sam xDD Dúl nálam a love az biztos xD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, hogy milyen jó volt? ^.^
      Ahw, én totálisan megértelek, máshogy nem is lehet. :D :D

      Törlés