2015. október 6., kedd

Tillie Cole - az írónő, aki atomjaidra bont

Sziasztok!

Most ismét rendhagyó leszek, hisz olyat még nem tettem, hogy egy írót/írónőt külön kiemeljek, és úgy írjak a könyveiről. De mindennek eljön az ideje. Tillie pedig olyan szikárt pattintott el bennem, amit muszáj kiadnom, ezzel egy időben pedig szinte kötelezőnek érzem, hogy felhívjam mindenki figyelmét munkásságára, hátha egy magyar kiadó is felfigyel rá.

Csapjunk a lovak közé!



Tillie Cole neve számomra az It Ain't Me, Babe által vált ismertté. Majd, ahogy haladtam könyvről könyvre, vált hatalmas nagy kedvenccé. Azt ugye tudjátok, hogy Mia Sheridan munkásságát mennyire szeretem? És ha azt mondom, Tillie még rá is fényéveket ver, akkor el tudjátok képzelni, milyen katarzist tud okozni ez a fiatal tehetség? Colleen Hoover-t pedig felejtsétek el, itt jön Tillie, és olyat mutat, amitől leesik az állatok.


Mint említettem már, az It Ain't Me, Babe volt az első könyvem tőle. Már itt éreztem, hogy ez egy bimbózó kapcsolat lesz. Nem is tévedtem.
Az egész történet sötét, mégis megvan benne a fény. És ezekre a legjobb példa két hősünk, Styx - sötétség -, és Mae- a fény. Valami eszméletlen módon sikerült mindent egyensúlyba hoznia az írónőnek.

Aztán jött a Heart Recaptured, ami még talán az első résznél is nagyobb benyomást tett rám. Hosszúnak számító könyv, mégis azon kapod magad, hogy már jó ideje csak olvasod, mert egyszerűen annyira magával ragadó, hogy csak sodródsz a szereplőkkel, a történettel együtt. Pluszban még elsírsz mellé egy-két csomag papírzsepit, és kész is a csoda.

De ami a sorozat eddigi csúcspontja, az a harmadik rész, a Souls Unfractured. Én könyvön ilyen szinten már nagyon rég sírtam. A szereplők zseniálisan vannak kidolgozva. Flame, az összetört férfi, Maddie, a fiatal, ámde igen bölcs fiatal nő. Ők ketten egymás megmentői. Erre mondják, hogy epic story.




Második Tillie Cole könyvem a Sweet Home volt. Valahol olvastam, hogy olyan, mint a Beautiful Disaster. Ezt azonban egyértelműen cáfolni tudom. Mert ez a történet mély. Messze sem olyan, mint Jamie McGuire hadonászása a szavakkal. Ez a történet az érzelmekre hat. Nem egyszer ver át, hogy akkor most mekkora amerikai hülyeség lesz, hogy aztán az orrod alá dörgölhesse, mekkora butus vagy, amiért elhitted, csak ennyi van benne. Mert ez tényleg csak átverés. A könyv az egyik legcsodálatosabban kivitelezett, egyetemistákról szóló történetet rejti magában. A Sweet Rome pedig remek példa arra, hogyan lehet megírni tökéletesen a másik szemszögből ugyanazt a történetet.

A sorozat második része, a Sweet Fall az, amire azt mondtam, hogy életemben először éreztem azt, hogy nekem íródott. Mert én is testközelből átéltem mindazt, amivel Lexi küzdött. És ezt olyan ember nem fogja tudni teljes mértékben megérteni, aki nem nézett szembe ezzel az aljas dologgal. Én megtettem, és pontosan tudom, mi a válasz a "mi lett volna, ha?" kérdésre. Olyan szinten megérintett, mint még soha senki. Nagyon nehéz erről beszélni, nem is nagyon mennék bele. De Tillie már a Foreword-ben kifejtette, hogy ő is ugyanezzel a problémával - az ő leírása szerint disorder-rel 0- küzdött. Akkor szerintetek mennyire fogja kitépni mindenki szívét ezzel a történettel? Ez egy olyan téma, amihez szinte senki sem mer nyúlni. Mert ez tényleg olyan, hogy csak olyasvalaki tud írni róla, aki átélte mindazt, ami hősnőnk fejében forog. Az út a gyógyulás felé hosszú, de ha vannak támogatóid, egyáltalán nem lehetetlen.

A Sweet Hope pedig mesés lezárása a sorozatnak. Mindig is titok volt, Ally-nek ki lesz a párja, de szerintem már a második részben sejteni lehetett. És az, hogy tökéletes, ki sem fejezi mindazt, amit érzek a sztorival kapcsolatban. Csupa, csupa érzelem. De ezt már Tillie esetében megszokhattuk. Ő is "szereti" kínozni a szereplőit, de sosem érzed azt, hogy műdráma kerekedni ki mindenből. Mert megvan bennük az a varázs, ami igazivá teszi őket. (Ez még most, az olvasás folyamatában is érezhető.)

Hátra van még két és fél könyve, de úgy érzem, már most kijelenthetem: számomra Tillie Cole az évtized írónője.
És reménykedem benne, hogy egy szép napon Magyarországon is megjelennek majd  a regényei.

Az írónő weboldala
Facebook
Twitter
Instagram
Goodreads

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése