2015. október 26., hétfő

T. S. Thomas: Londinium hercege (Eaten - trilógia #1)





Eredeti megjelenés éve: 2015.

Athenaeum

ISBN: 9789632934853

568 oldal


Sorozat: Eaten-trilógia




Fülszöveg: Nagy Britannia kietlen romjain áll Londinium sötét metropolisza, amely az emberi civilizáció utolsó mentsvára. A növények szinte egytől egyig megsemmisültek, állatok sem maradtak a Földön, az éhhalál csupán két módon kerülhető el: farmerként zöldséget termeszteni a radioaktív talajon, vagy nemesként farmerek húsát enni Londinium fényűző éttermeiben. Az örök álmodozó parasztfiú, Demetrius Wannamaker útra kel, hogy szó szerint „eladja a húsát” a közösség polgármesterének, akinek lánya, Abigail éppen házasodni készül. Demetrius jó eséllyel pályázik rá, hogy őt magát szolgálják föl lakodalmi főfogásként, s ezzel megmentené családja tönkrement farmját – elsősorban haldokló édesanyját. Ám a nincstelen vegetáriánusfiú feltétlen önfeláldozása becsvággyá fajul, ahogy beleszeret Abigailbe, miközben a város sötét csatornarendszereiben lázadás készül a kannibál-társadalom szétzúzására…

A könyvet két szóval le tudom írni: borzongatóan zseniális. Véres fantáziám már olvasás előtt tapsikolt, de minden elképzelésemet felülmúlta az egész. Én nem vártam, nem MERTEM várni, hogy ilyen remek sztorit kaparintottam meg magamnak. Azt hiszem, innentől kezdve merőben máshogy fogok állni a magyar írókhoz. 'Mert eme könyv átlökött azon határon, mi közöttem s kicsiny hazánk szerzői között húzódott vala.' Oké, nem megyek át Shakespeare-be. 
Imádtam a benne rejlő kettősséget. Ott van egyszer a lírai oldal, ami egyszerűen annyira idegenül hathatna ebben a már-már barbár közegben, és mégsem, egy percre sem lesz az. Olyan szinten egyensúlyban van benne minden, hogy az már szinte félelmetes. 
Lenyűgözően precíz, magával ragadó. Utánozhatatlan.

Már a sokadik könyv, amihez rettegve nyúlok. De amikor olyasvalaki is elismerően nyilatkozik róla, akinek azért erősen adok a véleményére, visszanyerem bátorságomat. Nagyon örülök, hogy a könyvesboltban ezen könyv felé húzott a kezem. Mert egy olyan történetet kaptam magyar író tollából, ami egyedülálló. Ilyet még egyet nem tudok nektek mondani.

Imádom a Hannibal történeteket. Piciny csíra itt is fellelhető, de aztán kapunk egy igazán egyedi történetet, kemény, súlyos, igaz gondolatokkal megspékelve. Mert szereplőink tettei simán átvetíthetőek mai társadalmunkra is. A nagy hal megeszi a kicsit. Csak a könyvben éppenséggel ez tényleg megtörténik. 

Annyira imádtam Demetrius fejében lenni. Hihetetlen pszichológiával van átitatva főhősünk jelleme. Az egyszerű parasztfiúból a történet során igazi, bátor férfi érik. Sosem tudtam, mit fog tenni - igaz, néha már ő maga sem. És épp emiatt az ellenpólus miatt szerethető annyira ez a srác.
Abigail-t sosem tudtam hová tenni, épp ezért nagyon közel került a szívemhez. 
Abszolút kedvenc Luka. Szeretem, amikor kapunk egy komolytalannak tűnő mókamikit, akiről aztán kiderül, hogy igencsak eszes ember.

Sokszor viszolyogtam, de egy pillanatra sem éreztem azt, hogy számomra idegen közegben mozgok. Mert azért valljuk be, ez nem éppen az én témám. Se nem sallang erotikus, se nem szirupos romantikus. Nem. Ez egy minden ízében meglepő, fordulatos, változatos, földbe döngölő történet...

... AMINEK MÁR ESZMÉLETLENÜL VÁROM A KÖVETKEZŐ RÉSZÉT!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése