2015. október 11., vasárnap

Christina Lauren: The House





Megjelenés éve: 2015.

Simon & Schuster Books for Young Readers

384 oldal





Fülszöveg: Gavin azt mondja Delilah-nak, hogy az övé - teljesen -, de minden, ami abban a házban lakozik, nem ért vele egyet.

Delilah Blue hét évet töltött egy keleti parti bentlakásos iskolában, és miután visszatér kicsiny kansasi otthonába, rájön, hogy semmi sem változott. A szülei még mindig merevek és nemtörődömek, a hálószobája is úgy van, ahogy hagyta, és a kívülálló Gavin Timothy még mindig úgy néz ki, mint aki éppen most lépett volna ki egyik sötét rajza mellől.

Delilah-t azonnal megigézi.

Gavin mindig is egy különös házban élt: egy furcsa házban, amit fák vesznek körül. A ház Delilah számára elviselhetetlenül csábító, de a magas kerítés nem hiába van ott, és Gavin azt tanácsolja neki, hogy legyen óvatos. Bármi is lakik a fiúval, az nem emberi, és nem is fél bántani Delilah-t annak érdekében, hogy távol tartsa.


Baszti meg a guli. Ez könyv borzongatóan zseniális. Hihetetlen kettősség uralkodik benne, és olyan veszettül okos, hogy már az elejétől kezdve simán félrevezet. Mert hozzám hasonlóan elhiszed, hogy ismét egy cukkancs tiniromiba csöppentél, majd ráz magán egyet, és előveszi legmocskosabb pofáját, és hagyja, hadd fetrengj tetőtől-talpig libabőrben. Igen, ezt teszi ez az egyetlen könyv.
Először már éppen panaszkodni akartam, hogy akkor hol az a horror, de aztán... mamma, betegesen fantasztikus. Szerintem napokig Házzal fogok álmodni...
Az írónők remek történetet hoztak össze, ezt sikerült szintén remek karakterekkel megszínesíteniük. Az egész úgy, ahogy van: tökéletes. Hol tudok még ilyen sztorikat szerezni?

Egyszerűen nem akartam elhinni, hogy ilyen káprázatos történet kerekedett ki. Csak hápogtam, mint kacsa a borjúra. Nagyon meglepő, nagyon különleges.

Az alapsztori az, hogy van nekünk egy Delilah-nk, aki visszatért szülővárosába, és természetesen Gavin-hez, aki nemmás, mint főhősünk. Gavin világéletében különc volt, és egy nagyon furcsa házban lakik. Igen, itt személy szerint Ház lesz a rosszfiú. Ez valami fergeteges ötlet volt. Sikerült minden olyan érzelmet belevinniük Ház "jellemébe", ami a bukáshoz vezethet. Uramatyám, ráz a hideg is. Nagyon oda lett téve. Pedig sosem rajongtam a horrorért, de most olyan jól lett kivitelezve minden. Nehéz írni róla, rettenetesen nehéz, mert nem vagyok annyira nagy spíler, hogy át tudjam adni mindazt, amit ez a történet kivált. És már amúgy sem nagyon találok szavakat. Engem totálisan megvett magának.

Imádtam az egész könyv hangulatát, izgalmas volt, szórakoztató, helyenként aranyos is, Delilah és Gavin szerelme megédesítette a történetet. Attól még, hogy ilyen sok minden keveredik benne, sosem éreztem, hogy túl sok lenne.

Ajánlom mindenkinek, aki szereti a nem túl kemény horror sztorikat, és még imádják is a tinirománcokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése