2015. október 24., szombat

Alice Clayton: Nuts (The Hudson Valley #1)






Eredeti megjelenés éve: 2015.

Gallery Books

320 oldal

Sorozat: Hudson Valley





Fülszöveg: Miután egy tejszínhabos incidens után majdnem összes ügyfelét elvesztette, a hollywoodi elit séf, Roxie Callahan szeleburdi édesanyja hívásának eleget téve hazatér New York-ból, hogy a családi éttermet vezesse. Mikor aztán újból Hudson Valley-ben van, a helyi farmer, Leo takaros mennyiségű diót szállít Roxie-nak, és hamarosan a szikrák - no meg a ruhák - szállingózni kezdenek. Leo úgy hiszi, hogy ami megéri a fáradtságot, azt lassan kell csinálni... de még milyen lassan! De vajon Roxie marad-e északon, vagy esetleg a keleti part hívogatása visszacsábítja a csillogó városba?


Meh. Alice Clayton-nak mekkora humora van! Istenem, ez a nő megállná a helyét bármilyen stand-up műsorban. Zseniális. Ahogy a könyv is az volt, a maga nemes egyszerűségében. Mert ez tipikusan chick-lit könyv. Nem annyira, mint mondjuk Katy Evans regényei, itt inkább a humor uralkodik. De az nagyon oda lett téve. Imádtam, az elejétől a végéig annyira jól szórakoztam, hogy néha már a könnyeim is potyogtak. Egy jó tanács: nyilvános helyen semmi esetre se olvassátok, mert elvitetnek. Én közel jártam ehhez a lehetőséghez, mert a vonaton hangosan nyihogtam. Veszélyes. De a végtelenségig szórakoztató. És egyszer még meg is lepett, ami ritka, hisz hajlamos vagyok sokszor a dolgok elébe szaladni. De Clayton képes volt arra, hogy a semmiből hirtelen meglepjen. És bumm, onnan már nem volt visszaút, fenntartások nélkül imádtam a könyvet.

Nagyon, nagyon szeretem az olyan történeteket, amik nincsenek drámával túlbonyolítva. Aláírom, néha kellenek az olyan sztorik is. De sokkal többre értékelem azt, amikor egy író azzal győz meg, hogy nem a szívemet, hanem a rekeszizmaimat teszi próbára. Mert ha ezzel sikerül magának megnyernie, akkor aztán igazán tud valamit. Alice Clayton már Faldöngető - kacckacc - regényével helyet kapart magának az olvasmánylistámon. Mikor aztán Twitter-en szembefutottam egy csirippel, miszerint új sorozattal jelentkezik, elő is rendeltem. És nem csalódtam.
Aki könnyed, humoros románcra vágyik, most azonnal kaparintsa cicamancsai közé. Mert minden igényt kielégít.

Egyértelműen Roxie személye a meghatározó a regény során. Mondhatni, ő viszi a hátán a sztorit. Egyébként, az anyukája is irtó nagy arc. Igazi szélkelep.
Kapunk még egy dögös farmert. Leót, meg az ő dióit... És Farmer Srác egyszer garantáltan meg fog lepni. Állakat készíteni, padlót felszőnyegezni, ezzel elkerülendő a komolyabb balesetet.

Mint említettem már, a humor valami veszélyesen zseniális benne. Sehol sem éreztem azt, hogy sok lenne. Mert azért valljuk be, sokan esnek abba a hibába, hogy a mókásság sajnos a történet rovására megy. Itt ez nem történt meg, annyira természetesen hatott minden idétlen mozzanat.

Imádtam, már várom a következő részt. És bízom abban, hogy leendő főhősünk, Oscar, a tejes gazda azért a "Brie" szavacskánál mélyebb társalgásra is hajlamos lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése