2015. szeptember 21., hétfő

Calia Read: Szétcsúszva




Eredeti megjelenés éve: 2014.

Eredeti cím: Unravel

WOW, 2015.

328 oldal

ISBN: 9789631223286

Fordította: Dudás Éva




Fülszöveg:  Naomi Carradine vagyok.

Hat hónapja még boldog voltam.

Egy hónapja diliházba zártak.

Tegnap Lachlan meglátogatott. Megcsókolt. És azt mondta, kezd elmenni az eszem.

Órákkal később Max belopózott a gondolataimba. Emlékeztetett arra, hogy nem vagyok őrült, és hogy szüksége van a segítségemre.

Néhány perce, amikor próbáltam összerakni a múltamat, még távolabb sodródtam a valóságtól.

És most… mindenki azt hiszi, megbolondultam. De tudom, hogy ő létezik, és kellek neki.

Te hiszel nekem?




Írnom kell. Egyszerűen muszáj. Most, hogy másodjára is elolvastam a könyvet, azt érzem, hogy nem bírom magamban tartani mindazt, amit ez a történet kavart fel bennem.

Számomra Calia Read alkotása a nagybetűs KÖNYV. Már első olvasásra is hatalmasat ütött, de így, hogy újraolvastam immár magyarul is - köszönet a @WOW_Kiadó - nak-, rájöttem, hogy ez is azon könyvek egyike, amit számtalan alkalommal a kezembe vehetek, akkor is képes az első, libabőrös érzést kelteni bennem. És ez szerintem így lesz akkor is, amikor már százszor olvastam, majd pedig átnyújtom az unokáimnak, hogy olvassanak egy értékes, csodálatos történetet.

Azt azért hozzá kell tennem, hogy olyan cselekmény fut benne, ami körül kicsit tojáshéjon kell lépkedni, hisz már icipici elszólás, és vége az élmény azoknak, akik még nem olvasták magát a könyvet, csak az értékeléseket. Ilyenkor jön el az a pillanat, amikor érzésből kell véleményezni. Ez mindig a legnehezebb oldal. Én azért ebben a bejegyzésben megpróbálom valahogy átadni azt, hogy mennyire megfogott magának a történet.

Mint az már a fülszövegből kiderül, nem lesz itt minden annyira idilli, mint az sok esetbe szokott lenni. Elmegyógyintézet. Hát, nem a legromantikusabb helyszín, azt hiszem. De ez a történet amúgy is sokkal több egy kis nyári limonádénál.
Ahogy Naomi és Lachlan kapcsolata is több annál, amit eddig románc címszó alatt értettünk.

Hogy milyen szókapcsolattal lehetne leginkább leírni a történetet? Itt is van: rabul ejtő. Mert ha egyszer elkezded olvasni, onnantól kezdve a varázsa alá kerülsz, és nem fogsz könnyen szabadulni. Én még a mai napig őszinte híve vagyok, és az is maradok, történhet bármi.

Ami a folytatásokat illeti, Calia bejelentett Lachlan könyvét, ami nem teljes újragondolás lesz, valamint Vicky - őt innen már ismerhetjük - története Untangle címmel 2016 januárjában érkezik. Remélem, még sok-sok Read történetet olvashatunk, mert az írónő olyan, mint egy boszorkány: rögtön elvarázsol.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése