2015. március 22., vasárnap

Samantha Young: On Dublin Street (On Dublin Street #1)






Eredeti megjelenés éve: 2012.

Penguin

414 oldal

ISBN: 9781405912983

Sorozat: On Dublin Street




Fülszöveg: Jocelyn Butler has been hiding from her past for years. But all her secrets are about to be laid bare ...

Four years ago, Jocelyn left her tragic past behind in the States and started over in Scotland, burying her grief, ignoring her demons, and forging ahead without attachments. Her solitary life is working well - until she moves into a new apartment on Dublin Street, where she meets a man who shakes her carefully guarded world to its core.

Braden Carmichael is used to getting what he wants, and he's determined to get Jocelyn into his bed. Knowing how skittish she is about entering a relationship, Braden proposes an arrangement that will satisfy their intense attraction without any strings attached.

But after an intrigued Jocelyn accepts, she realizes that Braden won't be satisfied with just mind-blowing passion. The stubborn Scotsman is intent on truly knowing her . . . down to the very soul.

Magyarul Dublin Street címmel jelent meg a Könyvmolyképzőnél.

Samantha Young a Hero után is le tudott nyűgözni. Sokakkal ellentétben én nem ezzel a sorozatával ismertem meg az írónőt, hanem egy stand alone regényével, de jelentem: ugyanolyan gyönyörű stílusban írta már eme regényét is. De hogy én is stílusos legyek: Jesus C! Teljes mértékben magával ragadott a Dublin Street hangulata. Meg úgy az egész mindenség. Igaz, helyenként el kellett gondolkodnom, hogy vajon én így cselekedtem-e volna Joss helyében, de bizonyos mértékig átéreztem a helyzetet.

Hölgyeim, íme Braden Carmichael!
Az alap sztori sem hétköznapi. Joss nyolc éve elvesztett szüleit és kishúgát, és a lehető legrosszabb
módon dolgozta fel a drámát: átment önpusztító tinédzserbe. És ennek következtében még legjobb barátnője is meghalt. A lány ezután Edinburgh-ba költözött, ahol befejezte az egyetemet, utána pedig írói babérokra tör - írja első regényét. Új lakást keres, de előtte még összefut leendő főhősünkkel, Braden Carmichael-lel ( Oh, hello Mr. David James Gandy.) És mint ezután kiderült, ő az új lakótársnő, Ellie bátyja. Joss nem akar kapcsolatot, míg Braden mindenáron az ágyában akarja tudni a lányt. Hogy is mondjam? Igencsak pattogtak azok a bizonyos szikrák. Aztán megegyeznek egy barátság extrákkal kapcsolatban. És eközben minden igazságra fény derül. Young ezeket olyan finoman építette be a történetbe, hogy azt tanítani kéne. Nem egyben zúdítja az olvasó nyakába, hanem mindig a helyzetekhez illően hozakodnak elő a szereplők a nem mindig édes igazsággal. Valami mindig megtudott lepni.

Joss-szal néha azért ellenkeztem. Cseppet önzőnek találtam. Oké, ezer százalékig megértem, hogy egy ekkora trauma után nagyon nehezen nyílik meg újra az ember. De ő néha túlzásokba esett, ezáltal sok mindenkit megbántott. Szinte mindenkit egyébként. De szerencsére felismerte, hogy a viselkedése egyáltalán nem kóser, és mindent helyrerakott, nem félt újra nyitni mások felé.
Braden-ről meg csak annyit: mikor kapok egy saját példányt? Imádtam, az elejétől a végéig. Oké, ha skót pasiról van szó, akkor általában így járok. De akkor is grr.
Egyébként még Ellie-t is nagyon bírtam, Adamet is, jó volt látni, hogy ők is egymásra találtak. A novella úgy látom, róluk szól, tuti nem fogok csalódni.

A története elsősorban olyanoknak ajánlanám, akik fel tudják fogni a helyzetek súlyosságát. Nem teljesen leányregény, de mégis balzsam a romantikus lelkeknek is. És ez volt a Reading Challenge 17.pontja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése