2015. január 23., péntek

Becca Fitzpatrick Crescendo (Csitt, Csitt #2.)


Eredeti mű: Becca Fitzpatrick: Crescendo 

Eredeti megjelenés éve: 2010


Könyvmolyképző, Szeged, 2011

390 oldal 

ISBN: 9789632455297

Fordította: Miks-Rédai Viktória

Sorozat: Csitt-csitt


Fülszöveg: Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Nora tudhatta volna, hogy az élete messze nem tökéletes. Bár a barátja, Folt egyben a szó szoros értelmében vett őrangyala is (aki a rangja ellenére minden, csak nem angyali), a dolgai mégsem állnak jól. Először is ott a nyári iskola, és mint egy rémálomban, régi ellensége, Marcie Millar lesz a laborpartnere. Aztán meg Folt is mintha minden ok nélkül egyre távolabb kerülne tőle. Mindennek a tetejébe Norát lidércálmaiban és különös látomásaiban újra és újra kísérti apja meggyilkolása.

Ahogy Nora elveti józan esze tanácsait, és egyre mélyebbre ás apja halálának rejtélyében, felmerül benne a kérdés, hogy Nephil vérvonalának is köze van-e a dologhoz – azonban ez csak még sötétebb árnyékot vet a kapcsolatára (vagy inkább annak hiányára) Folttal. Vajon Folt többet tud, mint amit elárul? Miért tűnik mindig úgy, hogy meg szeretné akadályozni Norát a válaszok kiderítésében? És ha Folt valóban az őrangyala, miért van Nora élete mindig veszélyben?



"A világosság egy módszer arra, hogy képzeletem szörnyeit sakkban tartsam."
Hát, újból elvarázsolt. Igaz, nem jött be annyira, mint az első könyv, mégse tudnék sok rosszat mondani.

Igaz, ami igaz, sokkal pörgősebb volt, mint az előző kötet. Ide-oda kapkodtam a fejem, csak úgy peregtek az oldalak. Rengeteg esemény, mégsem éreztem, hogy bárhol is elveszteném a fonalat.

Örömmel jelentem, Vee-vel is kezdünk zöld ágra vergődni. Most már határozottan legjobb barátnő szaga van a csajnak. Még mindig voltak zökkenők, de már szinte kedvelem.

Rixon-ról nem akartam- nem akarom - elhinni...MIÉRT????!! Annyira bírtam a mocskos ír búráját...

Scott...háát, ambivalens érzéseim vannak. Remélem, kap még majd szerepet, mert érzem benne a potenciált.

Folt még mindig a szívem csücske. Nem érdekel, mekkora jerk, akkor is egy király karakter. És nem hagyja magát, mindig kiáll azért, ami fontos neki. Ami ebben az esetben Nora.

Nem érdekel, akkor is árad a csííí
Mit érne az életem ostoba, siránkozó, semmit sem tevő női főszereplők nélkül-->a kérdés költői...
Norat legszívesebben megismertettem volna a cipőtalpammal, majd szeneslapáttal tarkón kentem volna. Butaostoba, hogy egy számomra kedves barátnőm szavával éljek. Innen is puszi neki.
Rinyál, mert azt hiszi, Folt megcsalja. De esélyt sem ad, hogy szerencsétlen flótás megmagyarázza, mi történik. Az van, amit ő gondol, aztán pont. Ez a hozzáállás azonban mit sem vont le az élményből.

A fordításról néhány szót: Már eleve az zavaró tényező, hogy Folt neve - Patch - le lett fordítva. De emellé az, hogy a Grease-t is magyarosítani kellett Pomádéra... az azért már sok. Szerintem nem sokan vagyunk, akik mindkét formában ismerjük. Aláírom, a Summer Nigts-ból ki lehetett találni, de akkor is...

Minden apróságot leszámítva, egyre jobban tetszik a sorozat. És bánom, hogy ilyen későn fogtam bele. A folytatás már itt kiabál a polcról...Engedni kell a szirén énekének...

4,5/5.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése